Vragen? We helpen je graag verder!

Vragen? We helpen je graag verder!

Introductie

Installeren van de app

Inloggen in de app

Stel je vraag aan de praktijk

Herhaal recepten aanvragen en medisch dossier inzien via je patiëntportaal

Videoconsult met een Quin-huisarts

Privacy en veiligheid

Onze samenwerking met Quin

Overig

Algemeen

Wat biedt de Quin app?

Met de Quin app breng je jouw gezondheid in kaart. Je vindt er de symptoomchecker, waarmee je op elk moment advies kunt krijgen. Zo weet je of het nodig is om huisarts te bezoeken en of hier haast bij is. Ook krijg je meteen een overzicht van mogelijke oorzaken van je klacht. 

Staat Quin ook in verbinding met mijn huisarts?

Wanneer je na het checken van een symptoom een afspraak inplant met je huisarts, zal deze symptoomcheck gedeeld worden met je huisarts. Buiten je huisarts heeft niemand behalve jij toegang tot deze gegevens.

Installeren

Is gebruik van de Quin-app gratis?

Ja, het gebruik van de Quin-app is volledig gratis.

Ik kan de Quin app niet vinden in de App Store of Google Play.

De Quin app is beschikbaar in de App Store ® (iOS) en in Google Play ® (Android).

Klik op bovenstaande links om de app direct te downloaden of ga naar de App Store of Google Play en zoek op: Quin: my health map.

 

App Store en het App store logo zijn trademarks van Apple Inc.

Google Play en het Google Play logo zijn trademarks van Google LLC.

Inloggen

Hoe kan ik inloggen?

Meteen als je de Quin-app opent, zie je de knop inloggen. Hier vul je je e-mailadres in. Op dit e-mailadres ontvang je een beveiligingscode die 10 minuten geldig is. Als je die code vervolgens invult in de Quin-app, ben je ingelogd.

Kan ik mijn toegangscode veranderen?

Ja, de code die je gebruikt om de app te ontgrendelen kun je aanpassen. Ga in de app naar instellingen en kies daar voor 'beveiliging'.

De code is ook te resetten door in het ontgrendelscherm op het ‘verlaten’ icoon te klikken links bovenin. In het nieuwe scherm kan je kiezen voor ‘inloggen’. Je vult het reeds bij Quin bekende e-mailadres in. Op dit e-mailadres zal je een verificatiecode ontvangen, waarna je een nieuwe toegangscode kan instellen.

Hoe kan ik gegevens van mijn huisarts toevoegen aan mijn profiel?

Onder 'mijn gezondheid' vind je de sectie 'mijn huisarts'. Daar kun je je eigen huisarts opzoeken en selecteren. Het is belangrijk om de informatie van je huisarts in 'mijn gezondheid' te zetten, omdat de symptoomchecker je bij belangrijke klachten adviseert om je huisarts te bellen.

Waarom moet je 18 jaar of ouder zijn om de Quin-app te gebruiken?

Op dit moment is de Quin-app alleen geschikt voor volwassen die hun symptomen willen checken en advies willen over hun gezondheid. Ook de artikelen en andere medische informatie is gericht op de gezondheid van volwassenen.

Ik heb geen verificatiecode ontvangen nadat ik een account aan probeerde te maken, of probeerde in te loggen, hoe kan dit?

Het kan voorkomen dat de e-mail met daarin de verificatiecode in je spamfolder belandt, we raden je daarom aan om deze te controleren. Heb je geen e-mail ontvangen, neem dan contact op met de support afdeling van Quin door dit contactformulier in te vullen.

Mijn huisarts

Hoe kan ik gegevens van mijn huisarts toevoegen aan Quin?

Ga in de Quin-app naar 'mijn gezondheid', hier vind je de sectie 'mijn huisarts'. Daar kun je je eigen huisarts opzoeken en selecteren. Het is belangrijk om de informatie van je huisarts in 'mijn gezondheid' te zetten, omdat de symptoomchecker je bij belangrijke klachten adviseert om je huisarts te bellen.

Medisch profiel

Kunnen er op één account meerdere mensen een medisch profiel aanmaken?

Op dit moment is je account alleen door jou te gebruiken. In de toekomst wordt het mogelijk om meerdere profielen te beheren, zodat je ook de gezondheid van bijvoorbeeld je kinderen of ouders bij kunt houden.

Wat is een medisch profiel en hoe werkt het?

In je medisch profiel breng je jouw gezondheid en levensstijl in kaart door antwoord te geven op verschillende vragen. Als je symptomen checkt kunnen we je hierdoor zo specifiek mogelijk adviseren. Je medische informatie inzichtelijk hebben zorgt er ook voor dat we je makkelijker gezondheidstips kunnen geven en je op de hoogte kunnen houden van hoe het gaat.

Waarom moet ik zoveel vragen beantwoorden?

Hoe completer je jouw gezondheid in kaart brengt, hoe passender we je kunnen adviseren. Als je de symptoomchecker invult, houden we rekening met alles wat je ingevuld hebt om het advies zo persoonlijk mogelijk te maken.

Wordt de data uit mijn medisch profiel gebruikt voor de symptoomchecker?

De symptoomchecker stelt verschillende vragen over het symptoom dat je selecteert, maar houdt ook rekening met de gegevens die in je medisch profiel staan. Hierdoor worden je symptomen nog specifieker gecheckt en kunnen we je persoonlijk advies geven.

Symptoomchecker

Wat is de symptoomchecker en hoe werkt deze?

De symptoomchecker kan jou medisch advies geven door je een serie vragen te stellen. Het checken van een symptoom begint met selecteren waar je last van hebt. Daarna stellen we verschillende vragen om te bekijken wat het precieze probleem is en geven we een voorlopig advies over of je medische zorg nodig hebt en of hier haast bij is. 

Hoe kan ik mijn symptoom checken?

De symptoomchecker vind je in onze app meteen op 'home'. Als je een symptoom wil checken klik je eenvoudig op de button ‘start jouw zorgpad’ en vervolgens op ‘Kies jouw startpunt’. In het scherm kan je nu kiezen voor ‘Symptoom checken’.

Kan ik de symptoomchecker voor iemand anders gebruiken?

We willen zo persoonlijk mogelijk advies geven en houden tijdens het checken van een symptoom rekening met al je medische gegevens. Daarom is het niet mogelijk om de symptoomchecker te doen voor iemand anders. In de toekomst wordt het mogelijk om de symptoomchecker ook te gebruiken voor anderen, zodat je de gezondheid van bijvoorbeeld je kinderen of je ouders bij kunt houden.

Op welke informatie is de symptoomchecker gebaseerd?

De symptoomchecker is gebaseerd op de werkwijze en specifieke vraagstelling die gebruikt wordt in de Nederlandse gezondheidszorg.

Is de symptoomchecker medisch gevalideerd?

De symptoomchecker is een medisch hulpmiddel dat ontwikkeld is in samenwerking met Nederlandse huisartsen. De app is gebaseerd op hun werkwijze en manier van symptomen beoordelen. Om te controleren of onze symptoomchecker goed presteert, is deze meerdere keren getest.

Kan mijn huisarts mijn gecheckte symptomen inzien?

Als je een afspraak plant met je Quin Dokters huisarts nadat je een symptoom gecheckt hebt, zal je huisarts inzicht hebben in die specifieke check, zodat je huisarts je beter kan helpen.

Is de symptoomchecker altijd beschikbaar?

Je kunt de symptoomchecker op ieder moment gebruiken om meteen passend medisch advies te krijgen. Houd er rekening mee dat je huisarts natuurlijk niet altijd beschikbaar is. Bel bij twijfel, andere vragen of een noodgeval altijd meteen je huisarts of 112.

Afspraken plannen

Hoe plan ik een afspraak in met mijn huisarts?

Als je in de Quin-app jouw Quin Dokters praktijk hebt geselecteerd, heb je na het checken van een symptoom, of vanaf de home feed van de app, de mogelijkheid om een afspraak in te plannen.

Ik heb mijn Quin Dokters praktijk geselecteerd, en een symptoom gecheckt, maar ik kan geen afspraak inplannen. Hoe kan dat?

De symptoomchecker is bedoeld om erachter te komen waar het symptoom vandaan komt, maar ook om de ernst ervan te begrijpen. Als het gecheckte symptoom niet direct in aanmerking komt voor een behandeling door een huisarts, zal je ook niet de optie krijgen om een afspraak in te plannen.

Waarom kan ik geen afspraak inplannen als ik geen Quin Dokters patiënt ben?

Het plannen van afspraken is op dit moment alleen voorbehouden voor patiënten van Quin Dokters.

Indien je geen patiënt van Quin Dokters bent en je gecheckte symptoom in aanmerking komt voor een afspraak met de huisarts, kan je zelf contact opnemen met je huisartsenpraktijk en een afspraak plannen. 

Account verwijderen

Hoe verwijder ik mijn account?

Het verwijderen van je account via de app is op dit moment nog niet mogelijk.

Als je je account toch graag wil verwijderen, neem dan contact op met de support afdeling van Quin door dit contactformulier in te vullen.

Algemeen

Wat is de "Stel een vraag" functie in de Quin-app?

Met de "stel een vraag" functie kan je waar en wanneer het jou uitkomt op een veilige manier een vraag stellen aan de huisartsassistent. Stel je vraag over je medicijnen, onderzoekuitslagen of over een eerder consult en deel eventueel foto's van een zichtbare klacht. Je ontvangt binnen 2 werkdagen een reactie.

Hoe stel ik een vraag via de Quin-app?

Stel je vraag aan de huisartsassistente via de Quin-app. Bekijk de instructievideo of volg de stappen hieronder.

Zorg dat je je huisarts hebt toegevoegd via Contact huisarts > Mijn huisarts. Dan heb je twee mogelijkheden:

  1. Klik op ‘Contact huisarts’ en daarna op ‘Stel je vraag’ of;
  2. Je hebt je gezondheidsklacht ingevoerd in de symptoomchecker en krijg je als optie te zien om via de Quin-app een vraag te stellen aan de huisartsassistente.

Daarna:

  • Geef een korte omschrijving van je klacht.
  • Geef de Quin-app toestemming om je een melding te sturen als je een seintje wilt ontvangen als de praktijk gereageerd heeft op je vraag.
  • Start het gesprek en omschrijf je klacht nu uitgebreider.
  • Eventueel kan er om foto’s gevraagd worden van je zichtbare klacht, deze kan je direct via de Quin-app maken en opsturen.
  • De praktijk streeft ernaar je vraag binnen twee werkdagen te beantwoorden.
  • Aan de hand van de uitkomst van het gesprek zal de praktijk je adviseren om wel/niet een digitale of fysieke afspraak te maken met de huisarts

Voor welke medische of praktische vragen kan ik de "Stel een vraag' functie gebruiken?

De 'stel een vraag' functie is uitsluitend bedoeld voor niet-urgente medische klachten en praktische vragen. Denk bijvoorbeeld aan een vraag over je medicijnen, onderzoekuitslagen of over een eerder consult.

Wie geeft antwoord op mijn vragen?

Dit zal in eerste instantie de praktijkassistent zijn en waar nodig de huisarts.

Hoe lang duurt het voor ik antwoord krijg op mijn vraag?

Je ontvangt binnen 2 werkdagen een betrouwbaar, persoonlijk antwoord op je vraag.

Wat is het verschil tussen een e-consult, e-mail en de "Stel een vraag functie" in de Quin-app?

Door dit via de Quin-app te doen en niet meer per e-mail of e-consult is het veiliger, efficiënter en heeft de praktijk de chat-geschiedenis bij de hand. De huisartsenpraktijk zal daarom op termijn geen vragen meer beantwoorden per e-mail en e-consult.

Veiligheid en privacy

Is het veilig om berichten en foto's te delen via de 'stel een vraag' functie in de Quin-app?

Berichten en foto's kunnen alleen door de praktijk ingezien worden vertrouwelijk behandeld.

Hoe waarborgt Quin de privacy van mijn gegevens?

Berichten en foto's kunnen alleen door de praktijk ingezien worden en worden vertrouwelijk behandeld.

Wie heeft toegang tot mijn gegevens?

Berichten worden gestuurd naar de huisartsenpraktijk die je hebt geselecteerd in de Quin-app. De berichten worden eerst gelezen door de huisartsassistente en indien nodig ook je huisarts.

Blijft mijn berichtengeschiedenis (incl. foto's) bewaard?

Ja, op dit moment is het niet mogelijk om berichten en foto's te verwijderen in de app.

Kan ik mijn berichtengeschiedenis (incl. foto's) verwijderen?

Het verwijderen van chatberichten en foto's is op dit moment niet mogelijk vanuit de app.

Technische problemen

Mijn vraag kan niet worden verstuurd. Wat moet ik doen?

Probeer het opnieuw. Controleer je internetverbinding. Of herstart de Quin-app

Hoe upload ik een foto?

Zodra je in het chat-scherm bent, kun je via het + icoon kiezen om een foto te maken of een foto uit jouw foto bibliotheek te selecteren. Door het volgen van de stappen in de app kan deze toegevoegd worden in de chat.

Ik heb problemen met het uploaden van een foto. Wat moet ik doen?

Controleer of je toestemming hebt gegeven in de app voor toegang tot camera of je media-bibliotheek. Via het de instellingen van je smartphone kun je deze eventueel opnieuw (juist) instellen.

Ik heb een verkeerd bericht of foto gestuurd, kan ik deze verwijderen?

Het verwijderen van chatberichten en foto's is op dit moment niet mogelijk.

Algemeen

Ik heb hulp nodig bij de activatie van mijn account

Heb je vragen of heb je hulp nodig bij het activeren van je account?

Neem dan contact op met de praktijk.

Hoe krijg ik toegang tot het patiëntportaal?

Vul dit formulier in om een account aan te vragen voor het patiëntportaal.

Na controle van je naam, e-mailadres en 06-nummer zal je een e-mail met instructies ontvangen op dit adres. Na het creëren van je wachtwoord kun je gemakkelijk inloggen op het patiëntportaal. 

Wat is een patientportaal?

Quin Dokters Amsterdam maakt gebruik van een patiëntportaal.

In dit portaal kun je zelf gemakkelijk een aantal zaken zelf regelen, zoals:

  • Herhaalrecepten voor chronische medicatie aanvragen,
  • Medisch dossier en onderzoeksresultaten inzien. 

Om gebruik te maken van het portaal heb je een account nodig. Je hebt hiervoor een 06-nummer en een eigen e-mailadres nodig. Hier vind je de instructies voor het aanvragen van een account.

Wat is het voordeel van het koppelen van mijn patientportaal aan mijn Quin-app?

Door je patiëntportaal te koppelen aan de Quin-app, heb je al je zorg-zaken op één centrale plek. Op deze plek kun je gezondheidsklachten checken, je afspraken inzien, maar ook herhaalrecepten aanvragen en je medisch dossier bekijken.

Hoe vraag ik een herhaalrecept aan?

Bekijk de video hieronder of volg onderstaande stappen.

Veiligheid en privacy

Is het veilig om mijn data te delen met de Quin-app?

Het koppelen van je patiëntportaal met de Quin app is veilig. Quin doet niks met de data en slaat geen persoonlijke informatie op uit het patiëntportaal.

Hoe waarborgt Quin de privacy van mijn gegevens?

De Quin app is beveiligd met een 4-cijferige toegangscode. Daarnaast is er een SMS-verificatie nodig zodra je toegang wilt tot je patiëntportaal via de Quin-app. Daarbij hebben de ontwikkelaars van de Quin-app geen toegang tot het patiëntportaal en jouw daarbij horende gegevens.

Wie heeft toegang tot mijn gegevens?

Niemand behalve jijzelf heeft toegang tot jouw persoonlijke gegevens in het patiëntportaal. Quin slaat geen persoonlijke informatie op uit het patiëntportaal. Daarbij hebben de ontwikkelaars van de Quin-app geen toegang tot het patiëntportaal en jouw daarbij horende gegevens.

Hulp bij inloggen

Hoe krijg ik toegang tot het patiëntportaal?

Vul dit formulier in om een account aan te vragen voor het patiëntportaal. Na controle van je naam, e-mailadres en 06-nummer zal je een e-mail met instructies ontvangen op dit adres. Na het creëren van je wachtwoord kun je gemakkelijk inloggen op het patiëntportaal via de website of de Quin-app.

Bekijk onderstaand filmpje voor uitleg:

Ik zie de optie om in te loggen in mijn patiëntportaal niet in de Quin-app staan. Wat moet ik doen?

Om toegang te krijgen tot je patiëntportaal via de Quin-app, moet je zorgen dat:

  • Je de meest recente versie van de Quin-app hebt. Download of update de app in de App Store ® (iOS) of in Google Play ® (Android).
  • Je een Quin-account hebt
  • Je via "Mijn zorgpad" in de Quin-app 'Quin Dokters Puttershoek' hebt toegevoegd als jouw huisarts

Hoe kan ik inloggen op mijn patiëntportaal via de Quin-app?

Bekijk de video hieronder om te zien hoe je via de Quin-app kunt inloggen op je patiëntportaal of volg onderstaande instructies.

  • Om toegang te krijgen tot je patiëntportaal in de Quin-app, moet je ingelogd zijn op de Quin-app. Hiervoor gebruik je je Quin-account inloggegevens.
  • Vervolgens log je in op je patiëntportaal met je patientportaal inloggevens. Let op: je patientportaal inloggegevens verschillen van je Quin-account inloggegevens.
  • Voer vervolgens de verificatiecode in die je per SMS hebt ontvangen.
  • Na je toestemming om gegevens te delen met het Quin platform, is je patientportaal gekoppeld aan je Quin-account en kan je vanuit de Quin-app je gegevens inzien.

Houd rekening met de volgende veiligdheidsmaatregelen:

  • Indien je 20 minuten niet actief bent geweest in je patiëntportaal wordt je automatisch uitgelogd en dien je weer opnieuw in te loggen door middel van een SMS verificatie. Ook een volgende login gaat door middel van SMS verificatie.
  • Als je je patiëntportaal 30 dagen niet hebt bekeken via de Quin-app, moet je weer inloggen met je gebruikersnaam, wachtwoord én SMS verificatie-code.

Ik heb geen SMS'je ontvangen om in te loggen. Wat moet ik doen?

Controleer de laatste 3 cijfers van het telefoonnummer waar de SMS naartoe wordt gestuurd. Is dit een incorrect nummer, neem dan contact op met de praktijk zodat zij je telefoonnummer aan kunnen passen.

Ik heb per ongeluk geweigerd dat mijn data gedeeld mag worden met mijn Quin-account en nu kan ik niet inloggen.

Om de verbinding tot stand te brengen is er toestemming nodig tot het delen van data met de Quin app. Je kunt proberen om de verbinding opnieuw tot stand te brengen, door de volgende keer op Toestaan te klikken.

Het lukt mij niet om in te loggen. Wat moet ik doen?

Controleer je gebruikersnaam en wachtwoord en probeer opnieuw. Mocht het nog steeds niet lukken, stuur dan een e-mail naar de praktijk via de contactpagina.

Waarom moet ik toestemming geven om mijn data te delen met mijn Quin-account?

Het patiëntportaal is een andere omgeving dan de Quin-app. Het portaal bevat persoonlijke medische informatie die na de connectie beschikbaar wordt gesteld in de Quin-app. Om dit mogelijk te maken hebben we je toestemming nodig.

Waarom kan ik de inloggegevens van mijn Quin-account niet gebruiken om toegang te krijgen tot mijn patiëntportaal?

Het patiëntportaal is een andere omgeving dan de Quin-app, daarom zijn er verschillende accounts voor nodig.

Ik ben de inloggegevens voor mijn patiëntportaal kwijt. Wat nu?

Neem contact op met de praktijk via de contactpagina om nieuwe inloggegevens aan te vragen.

Algemeen

Hoe werkt videobellen met een Quin-huisarts?

Bekijk de video hieronder om te zien hoe je kunt videobellen met een Quin-huisarts.

Hoe lang duurt een gemiddeld videoconsult?

We plannen nu standaard 15 minuten voor een videoconsult. Het kan zijn dat het korter of langer duurt, dat is afhankelijk van je zorgvraag.

Kan ik ook videobellen met mijn eigen huisarts?

Nu nog niet, maar we werken er hard aan om dit mogelijk te maken.

Kan ik een afspraak maken voor een videoconsult?

Op dit moment kan je gebruik maken van de wachtrij om een videoconsult te krijgen. Je kunt dus nog geen afspraak maken, maar dit komt er wel zo snel mogelijk aan.

Wat zijn de tijden dat videobellen met een Quin-huisarts beschikbaar is?

Op werkdagen kan je vanaf 08:00u in de digitale wachtrij staan om te video-bellen met een Quin-huisarts. Omdat het een nieuwe service is, sluit de wachtrij voor hele urgente klachten om 14:00u en voor minder urgente klachten om 15:00u.

Worden mijn gegevens tijdens of na het videoconsult opgeslagen?

Er worden geen gegevens opgeslagen tijdens het videoconsult. De antwoorden van de symptoomchecker worden opgeslagen zodat de huisarts zich goed kan voorbereiden op het gesprek. Na het gesprek schrijft de huisarts het resultaat op in je medische dossier, net zoals je huisarts dat zou doen wanneer je in de praktijk bent voor een consult.

Is de app ook in het Engels beschikbaar?

Nog niet, maar we werken er hard aan om dit mogelijk te maken.

Kan ik ook een videoconsult voor iemand anders (bv. kind, ouder) aanvragen?

Nee, dat kan op dit moment niet.

Voorbereidingen

Hoe kan ik mijn videoconsult voorbereiden?

Zorg voor een rustige plek waar je goede lichtval en internetverbinding hebt. Je ontvangt een push-notificatie op je mobiel zodra je aan de beurt bent, je kunt intussen wat anders doen.

Hoe kan ik de Quin-app downloaden?

De Quin app is beschikbaar in de App Store ® (iOS) en in Google Play ® (Android).

Klik op bovenstaande links om de app direct te downloaden of ga naar de App Store of Google Play en zoek op: Quin: my health map.

 

App Store en het App store logo zijn trademarks van Apple Inc.

Google Play en het Google Play logo zijn trademarks van Google LLC.

Technische vragen

Ik kan de dokter slecht zien of horen. Wat moet ik doen bij technische problemen?

Controleer de beeld- en geluidsinstellingen van je smartphone. Mocht dit niet helpen, dan kun je ook proberen het video-consult opnieuw op te starten via het Home scherm van de Quin-app.

Wat zijn de technische vereisten om te videobellen met een Quin-huisarts?

Zorg voor een goede internetverbinding, bij voorkeur op Wi-Fi. De Quin-app is ondersteund voor mobiele telefoons op Android versie 4.1 en hoger en iOS 10 en hoger

De verbinding is verbroken tijdens het videobellen, wat moet ik doen?

Controleer je internetverbinding. De huisarts zal je opnieuw proberen te bellen via de Quin-app.

Staat je vraag er niet tussen?

Overige vragen over een video-consult met een Quin-huisarts kun je sturen naar support@quin.md.

Wachtrij

Hoe werkt de wachtrij?

Je komt de wachtrij binnen op basis van je klacht. Je ontvangt een push-notificatie als je aan de beurt bent. Ondertussen kun je wat anders doen. Het videoconsult vindt plaats met een Quin-huisarts.

Wat is de gemiddelde wachttijd voor videoconsult met een Quin-huisarts?

De wachttijd varieert van 30 minuten tot enkele uren en is afhankelijk van het aantal mensen in de wachtrij en mogelijke spoedgevallen die tussendoor binnen komen. Je ontvangt bericht als je aan de beurt bent.

Waarom zie ik geen indicatie van de wachttijd?

De wachttijd is afhankelijk van het aantal mensen in de wachtrij en mogelijke spoedgevallen die tussendoor binnen komen. Je ontvangt bericht als je aan de beurt bent.

Waarom kan ik niet meer aansluiten in de wachtrij?

Op werkdagen opent de wachtrij om te videobellen met een Quin-huisarts om 08:00u. Momenteel sluit de wachtrij voor hele urgente klachten om 14:00u en voor minder urgente klachten om 15:00u.

De wachtrij is dus alleen beschikbaar tijdens bovengenoemde openingstijden én er is een maximaal aantal personen die in de rij kunnen deelnemen. Het kan zo zijn dat tussen het moment dat je de optie om in de wachtrij te staan hebt geselecteerd en je daadwerkelijk de rij in gaat de sluitingstijd of het maximale aantal personen is behaald. We adviseren om het dan op een later tijdstip of de volgende werkdag opnieuw te proberen. Of maak rechtstreeks een afspraak bij je huisarts via de praktijk. 

Medisch

Waarom moet ik eerst een symptoomcheck doen voordat ik kan videobellen met een Quin-huisarts?

De symptoomchecker zorgt ervoor dat de Quin-huisarts goed voorbereid voor het videoconsult met jou. Daarnaast geeft de symptoomchecker aan of en binnen hoeveel uur je een huisarts moet spreken. Dit wordt ook doorgegeven aan de Quin-huisarts en die kan daarop inspelen.

Voor welke medische klachten is een videoconsult geschikt?

Voor elke medische klacht (geen spoed) kan je op dit moment videobellen met een Quin-huisarts.

Is een andere huisarts op de hoogte van mijn medische situatie?

Om de beste zorg te kunnen verlenen, krijgt de Quin-huisarts toegang tot jouw medische dossier. Daardoor is de huisarts goed op de hoogte van jouw medische situatie.

Wie geeft een andere huisarts toegang tot mijn medisch dossier?

Door consent te geven voordat je gaat videobellen met een Quin-huisarts, ga jij zelf akkoord met het delen van je medische dossier. Deze huisarts heeft echter alleen tijdens het consult toegang tot je medische dossier. Daarvoor en daarna niet meer. Vervolgens kan je eigen huisarts in jouw dossier zien dat je bent geholpen door een Quin-huisarts.

Hoe blijft mijn eigen huisarts op de hoogte van wat er is besproken?

Een Quin-huisarts schrijft in jouw medische dossier een samenvatting van het videoconsult. Dit kan je eigen  huisarts vervolgens zien om op de hoogte te blijven.

Blijft de mogelijkheid voor een fysiek consult bestaan?

Zeker, het blijft mogelijk om naar de praktijk te komen voor een fysiek consult met je huisarts. 

Hoe werkt een verwijzing of vervolgconsult via een videoconsult met Quin-huisarts?

Je kunt op dezelfde manier als dat je gewend bent verwezen worden. Een vervolgconsult kan worden ingepland met je eigen huisarts of een andere huisarts

Heractiveren account

Hoe heractiveer ik mijn patiënt portaal account?

Je kunt gewoon inloggen met dezelfde gegevens als van je vorige HAPK account.

Waarvoor kan ik het patiënt portaal gebruiken?

  • Herhaalrecepten voor chronische medicatie aanvragen
  • Een e-mail consult met je huisarts starten
  • Je medisch dossier en onderzoek uitslagen inzien

Ik heb hulp nodig bij de heractivatie van mijn account

Heb je vragen of heb je hulp nodig bij het heractiveren van je account?

De assistentes of Quin Support Service helpen je graag!

Aanvragen account

Waarom heb ik een account nodig voor het patiënt portaal?

Quin Dokters Amsterdam maakt gebruik van een patiënt portaal.

In dit portaal kun je zelf gemakkelijk een aantal zaken zelf regelen, zoals:

  • Herhaalrecepten voor chronische medicatie aanvragen,
  • E-consult met je huisarts starten,
  • Medisch dossier en onderzoeksresultaten inzien. 

Om gebruik te maken van het portaal heb je een account nodig. Je hebt hiervoor een 06-nummer en een eigen e-mailadres nodig. Hier vind je de instructies voor het aanvragen van een account.

Hoe vraag ik een account aan?

Neem contact op met de assistente en geef aan dat je een account voor het patiënt portaal wil aanvragen.

Na controle van je naam, e-mailadres en 06-nummer zal je een e-mail met instructies ontvangen op dit adres. Na het creëren van je wachtwoord kun je gemakkelijk inloggen op het patiënt portaal. 

Verzoek tot uitschrijven ontvangen

Waarom moet ik mij uitschrijven?

We begrijpen dat het verzoek om je in te schrijven bij een andere huisartsenpraktijk bij jou in de buurt een ingrijpend verzoek is. Deze maatregel is echter noodzakelijk om alle patiënten van Quin Dokters Amsterdam, waaronder de patiënten die gevraagd worden over te stappen, toegang te geven tot hoogwaardige en goed bereikbare huisartsenzorg.

Helaas is het al langere tijd heel druk in onze praktijk en hebben wij grote moeite om voldoende huisartsen te vinden. Door de hoge zorgvraag en geringe capaciteit kunnen wij je niet de zorg leveren je recht op hebt. De huisartsenpraktijken waarnaar wij je vragen over te stappen hebben aangeven juist ruimte te hebben om nieuwe patiënten te verwelkomen.

Hoe kan ik mij in-uitschrijven?

  1. Schrijf je eerst in bij de nieuwe huisartsenpraktijk. Klik op de naam van een praktijk in het door ons gestuurde overzicht en bekijk op de website hoe je je kunt inschrijven.
  2. Schrijf je vervolgens uit bij Quin Dokters Amsterdam via dit uitschrijfformulier of ga naar quindokters.nl/amsterdam → Patiëntinformatie → Uitschrijven patiënt
  3. Wij dragen je patiëntendossier (indien gewenst) over aan de nieuwe huisarts.

Heb je hulp nodig bij het uit- of inschrijven? Stuur dan een mail naar support@quin.md.

Wat als ik nu spoedzorg nodig heb?

Dan kun je overdag telefonisch contact opnemen met onze praktijk via 020 – 450 99 19 (toets 1). Na 17:00u en in het weekend kun je voor spoedzorg contact opnemen met Huisartsenpost Amsterdam op 088 0030 600. Bekijk hier de actuele openingstijden van de praktijk tijdens de zomerperiode.

Ik heb een verzoek tot uitschrijving ontvangen. Wat gebeurt er als ik niets doe?

Mocht je een verzoek tot uitschrijving hebben ontvangen, raden we je aan om je in te schrijven bij een andere huisartsenpraktijk bij jou in de buurt. Als je niet doet, blijf je ingeschreven staan als patiënt bij Quin Dokters Amsterdam. 

De nieuwe praktijk uit het gedeelde overzicht waar ik me wil inschrijven zit vol. Wat moet ik nu doen?

We zijn in nauw contact met deze collega-praktijken en proberen de beschikbare capaciteit zo goed mogelijk te monitoren. Helaas is het toch mogelijk dat een praktijk vol is (geraakt). Probeer dan een andere praktijk uit het overzicht. 

Heb je hulp of advies nodig bij het vinden van een nieuwe huisarts?  
Ben je verzekerd bij Zilveren Kruis, Interpolis, Pro Life of FBTO? Bel dan met de Zorgcoaches van Zilveren Kruis op telefoonnummer 071 364 02 80. Zij zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08:00u tot 18:00u. Ben je verzekerd bij VGZ, bel dan met 088 131 16 11. Ben je verzekerd bij Menzis, dan bel je met 088 222 40 42 en ben je verzekerd bij CZ, dan bel je naar 013 594 91 10, optie 1 wachtlijstbemiddeling. Staat jouw zorgverzekeraar niet vermeld in dit overzicht? Neem dan contact op met je eigen zorgverzekeraar als je hulp nodig hebt. Het telefoonnummer vind je op www.mijnzorgverzekeraar.nl.

Geldt dit verzoek tot uitschrijving voor mijn hele gezin?

Ja, dit verzoek geldt voor alle gezinsleden die binnen hetzelfde postcodegebied wonen. 

Hoe zorg ik dat mijn patiëntendossier wordt overgedragen aan mijn nieuwe huisarts?

Geef bij het uitschrijven aan dat je wilt dat Quin Dokters Amsterdam je patiëntendossier overdraagt aan je nieuwe huisarts. 

Uitschrijven kan via dit uitschrijfformulier of ga naar quindokters.nl/amsterdam → Patiëntinformatie → Uitschrijven patiënt.

Kan ik mij ook inschrijven bij een andere huisartsenpraktijk?

De aangegeven praktijken zijn geïnformeerd en hebben plek voor een beperkt aantal nieuwe patiënten. Als je je liever ergens anders wilt inschrijven, dan is dat mogelijk. Houd er wel rekening mee dat het kan zijn dat deze praktijk geen plek heeft. Kijk op www.kiesuwhuisarts.nl voor een overzicht.  

Heb je hulp nodig bij het uit- of inschrijven? Stuur dan een mail naar support@quin.md

Heb je hulp of advies nodig bij het vinden van een nieuwe huisarts?  
Ben je verzekerd bij Zilveren Kruis, Interpolis, Pro Life of FBTO? Bel dan met de Zorgcoaches van Zilveren Kruis op telefoonnummer 071 364 02 80. Zij zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08:00u tot 18:00u. Ben je verzekerd bij VGZ, bel dan met 088 131 16 11. Ben je verzekerd bij Menzis, dan bel je met 088 222 40 42 en ben je verzekerd bij CZ, dan bel je naar 013 594 91 10, optie 1 wachtlijstbemiddeling. Staat jouw zorgverzekeraar niet vermeld in dit overzicht? Neem dan contact op met je eigen zorgverzekeraar als je hulp nodig hebt. Het telefoonnummer vind je op www.mijnzorgverzekeraar.nl.

Ik heb geen verzoek tot uitschrijving ontvangen.

Patiënten in bepaalde postcodegebieden hebben een verzoek tot inschrijving bij een andere huisartsenpraktijk ontvangen.

Als je geen verzoek van ons hebt ontvangen, betekent het dat je niet woonachtig bent in één van deze postcodegebieden en geldt dit verzoek niet voor jou (en evt gezinsleden). Je hoeft dan geen actie te ondernemen. 

Overgeplaatst naar een andere huisartsenpraktijk

Waarom ben ik overgeplaatst?

We begrijpen dat het erg vervelend is dat je bent overgeplaatst naar een andere huisartsenpraktijk. Deze actie is echter noodzakelijk om alle patiënten van Quin Dokters Amsterdam toegang te geven tot hoogwaardige en goed bereikbare huisartsenzorg.

Helaas is het al langere tijd heel druk in onze praktijk en hebben wij grote moeite om voldoende huisartsen te vinden. Door de hoge zorgvraag en geringe capaciteit kunnen wij je niet de zorg leveren je recht op hebt. De huisartsenpraktijk waarnaar wij je hebben overgeplaatst heeft wel aangeven deze zorg te kunnen bieden.

Kan ik mij ook inschrijven bij een andere huisartsenpraktijk?

Als je je liever ergens anders wilt inschrijven, dan is dat mogelijk. Houd er wel rekening mee dat het kan zijn dat deze praktijk geen plek heeft. Kijk op www.kiesuwhuisarts.nl voor een overzicht.  

Heb je je ingeschreven bij een nieuwe huisartsenpraktijk vóór de datum van jouw patiëntdossier? Geef dan aan dat je nieuwe praktijk je dossier kan opvragen bij Quin Dokters Amsterdam. Is dit pas na de overdracht, dan geef je hier op dat deze opgevraagd kan worden bij je nieuwe praktijk.

 

Heb je hulp of advies nodig bij het vinden van een nieuwe huisarts?  
Ben je verzekerd bij Zilveren Kruis, Interpolis, Pro Life of FBTO? Bel dan met de Zorgcoaches van Zilveren Kruis op telefoonnummer 071 364 02 80. Zij zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08:00u tot 18:00u. Ben je verzekerd bij VGZ, bel dan met 088 131 16 11. Ben je verzekerd bij Menzis, dan bel je met 088 222 40 42 en ben je verzekerd bij CZ, dan bel je naar 013 594 91 10, optie 1 wachtlijstbemiddeling. Staat jouw zorgverzekeraar niet vermeld in dit overzicht? Neem dan contact op met je eigen zorgverzekeraar als je hulp nodig hebt. Het telefoonnummer vind je op www.mijnzorgverzekeraar.nl.

Hoe zit het met het inschrijftermijn naar mijn nieuwe huisartsenpraktijk?

Het bericht uit de brief/e-mail is opgesteld in samenspraak met de De Amsterdamse Huisartsen alliantie en een zorgverzekeraar. De snelle overdracht naar je nieuwe huisartsenpraktijk is noodzakelijk om alle patiënten van Quin Dokters Amsterdam toegang te geven tot hoogwaardige en goed bereikbare huisartsenzorg.

Houd er rekening mee dat je wel langer de tijd hebt om bezwaar te maken tegen de overdracht van je patiëntdossier. De datum en te nemen stappen staan in het bericht dat je van ons hebt ontvangen.

Wat als ik nu spoedzorg nodig heb?

Dan neem je contact op met je nieuwe huisartsenpraktijk. De contactgegevens staan in de e-mail of brief die je van ons hebt ontvangen.

Geldt deze overplaatsing voor mijn hele gezin?

Ja, dit verzoek geldt voor iedereen binnen een bepaald postcodegebied. We hebben al deze patiënten geïnformeerd per mail of brief.

Hoe zorg ik dat mijn patiëntendossier wordt overgedragen aan mijn nieuwe huisarts?

Dit zal 2 - 6 weken nadat je bericht van ons hebt ontvangen automatisch worden overgedragen naar de praktijk van je overplaatsing. Je hoeft hier dus niks voor te doen. Indien nodig en met jouw toestemming zorgt de praktijk ervoor dat jouw patiëntdossier versneld wordt overgedragen.

Ik had al een afspraak staan bij Quin Dokters Amsterdam, maar nu ben ik overgeplaatst. Wat moet ik doen?

Mocht je al een afspraak hebben staan bij Quin Dokters Amsterdam, dan dien je deze opnieuw in te plannen bij je nieuwe huisartsenpraktijk. De contactgegevens vind je in de e-mail/brief die wij je hebben gestuurd. 

Ik heb bezwaar tegen mijn overplaatsing, wat moet ik doen?

Dan verzoeken wij je vriendelijk dit uiterlijk binnen zes weken na dagtekening van de brief/e-mail die je van ons hebt ontvangen per post of per e-mail via support@quin.md kenbaar te maken. Het postadres is:
Quin Dokters Amsterdam Keizersgracht
Westermarkt 2
1016 DK Amsterdam

Staat je vraag er niet tussen?

Vragen over je overplaatsing kun je sturen naar support@quin.md.

Uitgeschreven bij Quin Dokters Amsterdam

Waarom ben ik uitgeschreven?

We begrijpen dat het erg vervelend is dat je bent uitgeschreven bij Quin Dokters Amsterdam. Deze actie is echter noodzakelijk om alle patiënten van Quin Dokters Amsterdam toegang te geven tot hoogwaardige en goed bereikbare huisartsenzorg.

Helaas is het al langere tijd heel druk in onze praktijk en hebben wij grote moeite om voldoende huisartsen te vinden. Om de zorgvraag in balans te brengen met onze huisartsencapaciteit, zijn wij genoodzaakt om patiënten die niet in Amsterdam wonen uit te schrijven.

Hoe vind ik een nieuwe huisarts bij mij in de buurt?

Op www.kiesuwhuisarts.nl vind je een overzicht van huisartsenpraktijken bij jou in de buurt. Neem contact op met je zorgverzekeraar als je hulp nodig hebt bij het vinden van een andere huisarts. Het telefoonnummer van jouw zorgverzekeraar vind je op www.mijnzorgverzekeraar.nl.

Geldt deze uitschrijving voor mijn hele gezin?

Ja, dit verzoek geldt voor iedereen die buiten Amsterdam woont. We hebben al deze patiënten geïnformeerd per mail of brief.

Hoe zorg ik dat mijn patiëntendossier wordt overgedragen aan mijn nieuwe huisarts?

Wanneer je je bij een andere huisartsenpraktijk hebt ingeschreven, zullen wij je patiëntendossier overdragen op verzoek van je nieuwe huisarts.

Staat je vraag er niet tussen?

Vragen over je uitschrijving kun je sturen naar support@quin.md.

Privacy

Wie zijn de partners van Quin? Kan ik ze vertrouwen?

Quin werkt met verschillende partners om te innoveren en zorg sneller en beter te maken. Onze partners zijn specialisten op het gebied van medische informatie voorziening, medisch algoritmische beeldvorming, medische beslissoftware en IT-gezondheidssystemen. Daarnaast leveren huisartsen en medische specialisten een belangrijke bijdrage aan de medische inhoud en validatie van ons product. Al onze partners zijn gerespecteerde spelers in de (digitale) gezondheidszorg en voldoen aan de gestelde kwaliteit- en data-privacyeisen.

Waar vind ik de Quin privacy statement?

Je vindt de Quin privacy statement hier.

In deze privacy statement leggen we uit welke persoonsgegevens we verzamelen en wat we daarmee doen.

Hoe gaat Quin om met privacy-gevoelige data?

De belangrijkste regels voor de omgang met persoonsgegevens in Nederland zijn vastgelegd in de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG). De Quin app voldoet volledig aan deze AVG-richtlijnen.

De AVG gaat over het rechtmatig omgaan met persoonsgegevens. De belangrijkste bepalingen uit de AVG zijn als volgt samen te vatten:

Persoonsgegevens mogen alleen worden verwerkt in overeenstemming met de wet. Voor de betrokkene (dat is degene van wie de persoonsgegevens verwerkt worden) moet het behoorlijk en transparant zijn hoe en waarom de persoonsgegevens verwerkt worden.

Persoonsgegevens mogen alleen verzameld worden met een gerechtvaardigd doel. Dat doel moet welbepaald zijn en vooraf uitdrukkelijk zijn omschreven. Het doel waarvoor een organisatie de persoonsgegevens gaat verwerken moet verenigbaar zijn met het doel waarmee de persoonsgegevens zijn verzameld.

Verwerkt een organisatie of persoon persoonsgegevens? Dan moet de persoon van wie de persoonsgegevens worden verwerkt in ieder geval op de hoogte zijn van de identiteit van de organisatie of persoon die deze persoonsgegevens verwerkt (de zogeheten verwerkingsverantwoordelijke) en van het doel van de gegevensverwerking.

Als organisaties persoonsgegevens verwerken, dan moeten ze daarbij als uitgangspunt hanteren ‘zo min mogelijk’. Dat houdt o.a. in dat de verwerking van de gegevens moet passen bij het doel waarvoor ze worden verwerkt.

De verwerkingsverantwoordelijke moet ervoor zorgen dat de gegevens juist zijn en zo nodig worden geactualiseerd.

De gegevensverwerking moet op een passende manier worden beveiligd. Voor bijzondere gegevens, zoals over ras, gezondheid en geloofsovertuiging, gelden extra strenge regels.

Veiligheid

Aan welke veiligheidseisen voldoet de Quin-app?

De Quin-app voldoet aan de CE richtlijnen voor klasse I medische hulpmiddelen. 

Privacy

Hoe gaan jullie om met mijn gegevens?

Net als jij, vinden wij bij Quin jouw privacy erg belangrijk. Daarom kan alleen de huisarts (en eventueel de medewerkers in de huisartspraktijk) jouw gezondheidsgegevens inzien. Dit betekent dat jouw huisarts jouw gezondheidsgegevens niet zonder meer aan Quin, of een ander partij, kan verstrekken.

Quin heeft samen met huisartsen en medisch specialisten een platform opgezet. Hierop breng jij jouw gezondheid in kaart op basis van je medisch profiel en symptomen en ontvang je direct een betrouwbaar, gepersonaliseerd medisch advies. Om gebruik te kunnen maken van onze dienstverlening, is echter jouw uitdrukkelijke toestemming nodig dat wij je persoonsgegevens hiervoor mogen gebruiken. Quin ontvangt je persoonsgegevens dus nooit van je huisarts zonder jouw toestemming. Mochten wij je toestemming wel ontvangen, dan is het goed om te weten dat dit op elk gewenst moment weer ingetrokken kan worden. Voor meer informatie over hoe wij met je persoonsgegevens omgaan, verwijzen wij je graag door naar ons privacy statement.

Indien je meer vragen hebt over je privacy, kan je die stellen via dit e-mailadres.

Overig

Staat je vraag er niet tussen?

Vragen over de Quin-app kun je sturen naar help@quin.md.